السيد الخميني

493

صحيفه امام ( مجموعه آثار امام خمينى ) ( فارسى )

توطئه‌هاى زيرزمينى و پنهان امروز روزى نيست كه ما بنشينيم و نگاه كنيم . امروز ، حال از آن وقتى كه محمد رضا بود يك قدرى عميق تر است ، بدتر است . آن وقت معلوم بود كه اين خائن ايستاده در مقابل ملت ، ملت هم مىشناخت او را و مقابل ايستاده بود . امروز خيانتهاى زيرزمينى است . يك توطئه‌هاى زيرزمينى است كه توطئه‌هاى زيرزمينى در همين سفارتخانه‌ها كه هست دارد درست مىشود ، كه مهمش و عمده‌اش مالِ شيطان بزرگ است كه امريكا باشد . و نمىشود بنشينيد و آنها توطئه‌شان را بكنند . يك وقت ما بفهميم كه از بين رفت يك مملكتى ، و با حرفهاى نامربوطِ دمكراسى و امثال ذلك ما را اغفال كنند كه مملكت دمكراسى است ، و هر كسى حق دارد در اينجا بماند ، هر كه حق دارد توطئه بكند . اين حرفهاى نامربوط را بايد كنار گذاشت . و ملت ما همان طورى كه تا حالا پيش آمده ، از اينجا به بعد هم بايد پيش برود و قطع كند دست اينها را . و چنانچه اينها آدم نشوند و شاه را كه خزاين ما را برده است و در بانكها مقادير بسيار زيادى - كه ما حالا شايد بعضى از آن را مطّلع باشيم - در بانكها سپرده است و همه مال ملت است ، تا اين را برنگرداند ، و اگر اين را برنگردانند ، ما طورى ديگرى با آنها رفتار مىكنيم . با انگلستان هم طورى ديگر رفتار مىكنيم . آنها خيال نكنند كه ما هم همين طور نشسته‌ايم گوش مىكنيم كه هر غلطى اينها مىخواهند بكنند . نخير ، اين طور نيست . مسأله باز انقلاب است . يك انقلابِ زيادتر از انقلاب اول خواهد شد . بايد سر جاى خودشان بنشينند و اين خائن را او برگرداند . و آن خائن ؛ بختيار خائن را هم او برگرداند . نه اينكه بختيار خائن را ببرند آنجا و بنشيند و توطئه كند و افراد دور خودش جمع كند و - عرض بكنم - روزنامه بنويسد و اطلاعات درست كند ، و جوانهاى ما را دولت انگلستان توقيف كند و بگيرد ، براى خاطر اينكه تظاهر بر ضد شاه يا بر ضد بختيار كرده‌اند . اگر دست برندارند از اينها و اين جانيها را تحويل ندهند ، يا لا اقل بيرون نكنند از مملكت خودشان ، ما تكليف ديگرى داريم و عمل مىكنيم به آن تكليف .